GBS Bank
GBS Bank
GBS Bank
GBS Bank
Bank SGB Sulęcin Bank SGB Sulęcin Bank SGB Sulęcin Bank SGB Sulęcin Bank SGB Sulęcin Bank SGB Sulęcin
Home Promowane

Ceny gazu EWE
Ceny gazu EWE
Ceny gazu EWE
Ceny gazu EWE

INFORMACJA O WYNIKACH EGZAMINÓW MATURALNYCH
W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM
im. ADAMA MICKIEWICZA W SULĘCINIE– SESJA 2017

Dobre wyniki matury w liceum!
Nie ma jeszcze pełnego zestawienia wszystkich wyników, ale już teraz możemy pochwalić się naszymi wynikami. W tym roku województwo lubuskie znalazło się w gronie najlepszych w całym kraju, więc zestawienie z najlepszymi na pewno cieszy.
W naszym liceum do egzaminu maturalnego przystępują wszyscy uczniowie, którzy kończą szkołę. W tym roku 43 absolwentów mierzyło się z arkuszami na poziomie podstawowym (obowiązkowe) i rozszerzonym (wybór dowolny uczniów).

Praca Steinpol Rzepin
Praca Steinpol Rzepin
Praca Steinpol Rzepin
Praca Steinpol Rzepin

Dane statystyczne wyglądają następująco:
-ogółem w województwie lubuskim zdawalność wszystkich egzaminów wynosi 84% , podobnie jest w naszym liceum – 83,72%; w liczbach to jest 6 niezdanych egzaminów (5 z matematyki i jeden z j. angielskiego),
-zdawalność poszczególnych przedmiotów : woj. lubuskie -matematyka 84% , I LO – 86%, woj. lubuskie j. polski 97%, I LO- 100%, woj. lubuskie j. angielski 94% , I LO – 97%, woj. lubuskie j. niemiecki 96%, I LO – 100%.
-średnie wyniki procentowe egzaminów pisemnych na poziomie podstawowym – wyniki wpisane w tabeli zgodnie z danymi Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu.

Pozostałe średnie dla województw i powiatów można porównać na stronie internetowej OKE Poznańt 100% ! Matematyka 100% – Maciej Zwoliński, 86 % , 84%, 82% i kilka w granicach 80-70% – to bardzo wysokie wyniki! Gratulacje dla uczniów i nauczyciela (pani prof. Krystyna Koroza). Język angielski 100% – Katarzyna Moręgiel i Sławek Wołyniec oraz wiele wyników 98%, 96%, 92%, 90 % z obu klas- panie prof. Magdalena Gorączka i Renata Jankowska. Najwyższe wyniki z j. polskiego to granica 77-70% (odpowiada ocenie „dobry”), ale biorąc pod uwagę średnią okręgu 54,85% i województwa 54,69% to jest wysoki wynik.

Wyniki egzaminów na poziomie rozszerzonym są różne, zostaną jeszcze poddane wnikliwej analizie nauczycieli. Chciałabym jednak wyróżnić kilka, które wyraźnie deklasują średnie okręgu i województwa. Największą radość sprawił wynik wiedzy o społeczeństwie, bo egzamin uchodzi od wielu lat za najtrudniejszy i nigdy wyniki okręgu i województwa nie były wysokie. W tym roku jesteśmy w gronie najlepszych ! Średnia okręgu to 23,76%, średnia wojewódzka- 24,99% a w I LO 31,60%. Dla porównania: wos w Gorzowie Wlkp.- 24,47, w powiecie gorzowskim- 25%; jedynie miasto Zielona Góra ma 31,66%. Brawo pani prof. Wioletta Bartniak i maturzyści!

Uczennica zdająca j.niemiecki rozszerzony (tylko jedna maturzystka przystąpiła do tego egzaminu) osiągnęła wynik o 11% wyższy od średniej okręgu, czyli trzech województw. Średni wynik matematyki rozszerzonej w okręgu to 34,22%, a u nas najwyższy to 64%, więc maturzystka może być z siebie dumna. Z języka polskiego średnia na poziomie rozszerzonym w okręgu to 47,16%, natomiast najwyższy wynik w I LO to 73% (pani prof. Monika Pilecka).

Gratuluję wszystkich wyników tegorocznym absolwentom i ich nauczycielom ! Mam nadzieję, że te cyferki, które pojawiły się na świadectwach maturalnych pomogą zrealizować marzenia o wybranych studiach.

Dyrektor I L O w Sulęcinie Aleksandra Jasicka

40 odpowiedzi na ten artykuł
  1. Gratulacje dla wszystkich absolwentów z pozytywnym wynikiem matur! Skąd jednak tytuły naukowe przed imionami i nazwiskami pracowników I LO? Z tego co wiem, żaden profesor nie jest zatrudniony w sulęcińskiej placówce… Dodatkowo nie wiem jaki jest cel porównywania średniej z całego województwa/okręgu do najlepszego pojedynczego wyniku z I LO? Albo porównuje się średnie, albo maksymalne wyniki, tylko wtedy ma to sens. Poza tym zdawalność na poziome 84 % dla tak małej szkoły jest zaskakująco niska patrząc na to, że do każdego ucznia praktycznie można podejść indywidualnie ( 43 maturzystów ).

    • Ale żaden z nauczycieli nie przywłaszczał i nie przywłaszcza sobie tytułu naukowego „profesor”. Używa się tego zwrotu zwyczajowo i tradycyjnie. I takie jest jego znaczenie. To jest tradycja, że do nauczyciela w szkole średniej mówi się profesorze. Od pokoleń tak jest więc dziwne, że autor postu teraz się obudził. Jak komuś nie pasuje, niech mówi proszę pani, proszę pana.
      Słownik języka polskiego PWN podaje jako drugie znaczenie słowa „profesor” – nauczyciel szkoły średniej mający tytuł naukowy; tytuł używany zwyczajowo w stosunku do każdego nauczyciela szkoły średniej.
      Taka ogólnie przyjęta tradycja i grzeczność nie związana tylko ze szkołą np. wchodząc do warsztatu nieznajomego zwracamy się do osoby Panie majster ,mistrzuniu itp. choć możemy rozmawiać z zwykłym pracownikiem po zawodówce. A kiedy idziesz do lekarza, do większości z nich zwracasz się Panie/Pani Lekarzu Medycyny? Bo przecież nie każdy z nich ma tytuł naukowy doktora… Swoją drogą to na prawdę mało realnych zmartwień trzeba mieć, żeby pluć jadem w tak „ważkim” temacie.

      • Rozumiem tą tradycję, aczkolwiek mnie to także zakuło w oczy. W szkole wiadomo, tak wypada mówić, ale tutaj można było sobie darować wpisywanie tych tytułów. Wygląda to śmiesznie, szczególnie w zestawieniu z tymi ,,sukcesami” maturzystów.

        • Kluczowe czy zwracamy się do kogoś, czy piszemy. a pisanie komuś tytułu profesora przed nazwiskiem wygląda nie profesjonalnie, jeszcze zrozumiałe jakby pisał to uczeń i wpisał z przyzwyczajenia. Lekarz medycyny nie napisze sobie przed nazwiskiem doktor na plakietce jeżeli nim nie jest.

  2. Wielkie Gratulacje należą się także Pani Iwonie Grzegorek oraz Pani Danucie Baranowskiej. Ogromne brawa i podziękowania, za ogrom pracy włożony w solidne przygotowanie naszych maturzystów. Wierzę, że my również uzyskamy wysokie wyniki i będziemy mogli szczerze podziękować :)

  3. Jestem w szoku plastyką tego artykułu. Czy pani dyrektor nie jest przypadkiem polonistka? Żenujące jest wymienianie nauczycieli tutaj… Przecież wszyscy pracują na sukces maturzystów. Nigdy nie było „wyróżniania” nauczycieli… To chore. Gratuluję maturzystom i nauczycielom, których pominięto w tekście. Jesteście wielcy i pamiętajcie, że macie w nas oparcie, bo wiemy kto w tej szkole jest prawdziwy

  4. „…informacja o wynikach…” – ??? hmmm, jakieś to niestylistyczne wyrażenie. Od kiedy pamiętam z języka polskiego i angielskiego uczniowie ogólniaka osiągali wynik bliski 100% . Proszę porównać z poprzednimi latami. Tekst ma dużo błędów, może któraś z polonistek poprawiłaby przed publikacją, uczniowie to czytają. Poza tym to nieelegancko wyróżniać TYLKO niektórych nauczycieli, jeżeli już, to wszystkich uczących, bo to wspólna praca.
    Jakiś niesmak mi pozostał po tej „literaturze”.

  5. Nie jestem ukontentowana czytając artykuł, w którym podziękowano jedynie części nauczycieli. Zawsze myślałam, że do sukcesu ogółu uczniów przyczynia się ogół nauczycieli. Ale najwyraźniej nikt tego nie zauważa. Każdy nauczyciel zasługuje na wielkie brawa, tak samo jak każdy uczeń.

  6. Zastanawia mnie również dlaczego wymieniono tylko połowę przedmiotów. Gdzie fizyka, biologia, chemia, geografia? Gdzie podziękowania dla Pani Schmidt, Pani Bednarz, Pani Jaworskiej, Pana Baranowskiego? Nie rozumiem takich działań. Każdy z tych nauczycieli jest wielki, należy ich doceniać. Albo dziękuje się wszystkim albo nikomu. Szkoda jedynie pominiętych nauczycieli. Ale my, uczniowie, doceniamy ich :)

  7. Jak widać na załączonym obrazku są to przedmioty podstawowe o one zawsze są rozdzielone z rozszerzeniami.

    • Ale na obrazku nie było WOS-u. Więc jeśli odnoszono się do załącznika , pochwalono wyniki z WOS-u, to już można było wymienić wszystkie inne przedmioty, prawda?

      • Widocznie już nie było czym się chwalić i porównywać z innymi okręgami, co jest trochę bezsensu. Jak można porównać średnią z powiatu sulęcińskiego z miastem Gorzów/Zielona Góra, czy z innym powiatem gdzie szkół jest więcej? A jak więcej szkół to i więcej uczniów…

      • Sprawdź wyniki z fantastycznych przedmiotów a będziesz wiedziała dlaczego tych przedmiotów nikt nie pochwalił.

  8. Sądzę, że odpowiedź znajdzie Pani na stronie OKE Poznań. Niebawem pojawią się oficjalne wyniki wszystkich szkół i wszystkich przedmiotów na stronie OKE Poznań. Powodzenia w lekturze.

  9. Brawo!
    Uczniowie to najlepsi obserwatorzy. Oni spędzają w szkole po 8 godzin dziennie i widzą co się dzieje.
    Może inni też przejrzą w końcu na oczy!

  10. ,,do każdego ucznia praktycznie można podejść indywidualnie ( 43 maturzystów )”
    I aż 6-ciu nie zdało – PORAŻKA.
    Na tle innych LO bardzo słabo.

  11. Totalna porażka! Polonistka, a ma mniejsze pojęcie o pisaniu artykułów od większyści uczniów liceum. I taka osoba ma dawać przykład, wstyd! Wyróżnianie nauczycieli
    pokazuje klasę, której, jak już dawno zauważyliśmy brak. Dobrze, że teraz może to dostrzec większe grono osób, a nie tylko uczniowie i pracownicy szkoły. Z mojej strony, po raz kolejny ogromne podziękowania dla WSZYSTKICH nauczycieli! Życzę dalszych sukcesów i dużo lepszego traktowania, na które zasługujecie!

  12. ale za co te podziękowania nauczycielom? faworyzowanie czy nie, nie mnie oceniać. jednak wyniki nie są dobre. tylko jedna czy dwie matury podstawowe na 100% to nie powód do dumy (dla szkoły, bo dla ucznia oczywiście, że tak)
    a 6 matur niezdanych na 43 osoby to dramat, w tak małej szkole nikt nie zauważył problemów uczniów?
    plus artykuł napisany tak, że czytanie go sprawia ból, nikt nie sprawdza poprawności dodawanych tu tekstów?

Napisz komentarz

Praca Maszoński Logistic
Praca Maszoński Logistic
Praca Maszoński Logistic
Praca Maszoński Logistic
Reklama Sulęcin