Praca ESA TRUCKS Świecko
Home Szkoły

Maj, to piękny miesiąc, wyśmienity czas na zwiedzanie i poznawanie tajemnic naszego kraju. 22 maja uczniowie klasy 2a, 2b i 1a ze Szkoły Podstawowej im. Żołnierza Polskiego w Wędrzynie uczestniczyli w wycieczce krajoznawczej Puszczykowo – Rogalin – Kórnik.

W Puszczykowie zwiedzaliśmy Muzeum – Pracownię Literacką Arkadego Fiedlera, wybitnego pisarza i podróżnika. Uczniowie byli zachwyceni „skarbami”, które zgromadził Arkady Fiedler. Duże zainteresowanie wzbudziła Santa Maria – replika legendarnego żaglowca Krzysztofa Kolumba, replika samolotu z Dywizjonu 303, rzeźby otaczające dom oraz piramida, w której wszystkie złe emocje ulatywały niczym „motyle Arkadego”.

Następnie udaliśmy się do Rogalina. Obejrzeliśmy tam zespół pałacowo – parkowy, w którym mieści się Rogaliński Park Krajobrazowy ze słynnymi dębami na czele. Okazałe „staruszki” wzbudzały jednocześnie podziw, dumę i strach.

W Kórniku mieliśmy okazję poznać Średniowieczny Zamek Rycerski Działyńskich z jego wspaniałymi zbiorami oraz słynną Białą Damą, o której krążą legendy, a która zapadła w serca dzieci na dobre. Nasze wędrówki zakończyły się w Poznaniu na Rynku, wśród wspaniałych kamieniczek i w towarzystwie pary „Poznańskich Koziołków”, z którymi zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. Dzięki owej „podróży” wzbogaciliśmy swoje przeżycia, wiedzę o otaczającym nas świecie, który warto poznawać, zdobywać… i zobaczyliśmy cudowne miejsca w naszej ojczyźnie. Poniższe motto będzie nam towarzyszyło przez kolejne lata: „… Uczył mnie kochać rzeczy takie, obok których inni ludzie przechodzą obojętnie…” –  wspominał Arkady Fiedler o swoim ojcu…

B. Sz.

Autor
Dostarczamy najnowszych informacji z Sulęcina i okolic w możliwie najkrótszym czasie. Zapraszamy także na nasz profil na facebooku.