Praca ESA TRUCKS Świecko
Home Aktualności z Sulęcina

1. Akcje na wakacje. Na tropie tajemnic – dzień pierwszy.

Humory dopisywały od samego rana. Po poznaniu swoich imion i zapoznaniu się uczestników zrobiliśmy
„notatniki poszukiwaczy tajemnic”, które będą potrzebne podczas każdego dnia zajęć.
Pierwsze zadanie, odszyfrowanie tajemnic ukrytych w gazetach, odkodowanie kłódek, którymi były zamknięte
pudełka, w których… czekało na uczestników kolejne zadanie ukryte w książkach.
„Śpiewem lato nam umilają.
Teraz w Bibliotece drogę wyznaczają.
Żółte, czerwone, białe i jasnozielone.
Policz, a ilość kroków wskażą Ci one.
Drogę swą rozpocznij od książki na wakacje,
Idź prosto, a spotkają Cię kolejne atrakcje”.

Rozwiązanie zagadki skierowało nas do Sali Kinowej, w której Templariusz przekazał kolejne zadanie. Okazało
się, że to nie koniec naszej przygody, że kolejne zadanie czeka na nas na boisku do piłki plażowej.
Odkrywcy musieli się wykazać sprytem, logiką, spostrzegawczością i bystrością, aby rozwiązać zadania
przygotowane przez Templariusza, chociaż i tak znowu okazało się, że to nie koniec przygody… Jeszcze trzy
punkty zadaniowe, aby dotrzeć do celu, aby rozszyfrować wszystkie zagadki, odkryć wszystkie tajemnice, aby
zdobyć pierwszą odznakę poszukiwacza tajemnic.
Biblioteka Publiczna i Sulęciński Ośrodek Kultury to miejsca pełne tajemnic, niespodzianek, nieodgadnionych
zagadek z którymi mogą poradzić sobie tylko prawdziwi odkrywcy, a tacy właśnie uczestniczyli w naszych
zajęciach.

2. Akcje na wakacje – Tajemnice malarzy i ich dzieł

Drugie spotkanie Akcji na Wakacje za nami – „Na Tropie Tajemnic”.
Okazuje się, że malarstwo także może skrywać wiele tajemnic, malarze mogą w swoich dziełach ukrywać rzeczy
niewidoczne na pierwszy rzut oka gołym okiem, obrazy są dobrym miejscem do ukrycia kolejnych szyfrów, a żeby
być dobrym detektywem i obserwatorem potrzebne jest odpowiednie przygotowanie.
Podczas naszego drugiego spotkania działo się dużo – obraz Leonarda da Vinci – Mona Lisa ma więcej twarzy niż
mogło nam się wydawać, następnie szukaliśmy informacji kto jest autorem danego obrazu. Potem każdy został
malarzem, ale kogo namalował – to okazało się dopiero na koniec. Gdy część z nas malowała, pozostali wcielili się
w rolę obserwatorów i detektywów. Ćwiczyliśmy, jak – także przy użyciu odpowiednich rekwizytów –
niepostrzeżenie obserwować otoczenie i zwracać uwagę na szczegóły. Udało się!
W grupie dostrzegliśmy wszystkie zmiany w otoczeniu, jakie zaserwowali nam nasi koledzy i koleżanki. Razem
zdobyliśmy kolejne sprawności. A odznaki? Żeby je odnaleźć w Sulęcińskim Ośrodku Kultury musieliśmy
rozwiązać kolejną zagadkę…

3. Akcje na wakacje – Na tropie tajemnic – Traktem dawnego Sulęcina

Za nami trzecie już spotkanie w ramach tegorocznych Akcji na wakacje – tym razem wybraliśmy się na pieszą
wycieczkę traktem dawnego Sulęcina. Wzięliśmy udział w ekscytującej grze terenowej, którą stworzyła Kraina
Szlaków Turystycznych.
Gra terenowa to nie tylko świetny pomysł na aktywne spędzenie czasu, ale i możliwość poznania największych
tajemnic i zagadek, które kryje nasze piękne miasteczko!
Skupiliśmy się między innymi na zagadkowych kamiennych tablicach przy Domu Joannitów, na postaci Leona
Stanisława Pineckiego i jego historii oraz osiągnięciach, na murze obronnym przy ulicy Pineckiego, na dawnej
Hidenburgstrasse, zabytkowym neogotyckim kościółku z 1862 roku i wielu innych, równie ciekawych punktach.
Nagrodą po skończonym zadaniu były pyszne i orzeźwiające lody.

4. Akcje na wakacje – Na tropie tajemnic – Zwiedzamy KPP Sulęcin!

Za nami kolejne, czwarte już spotkanie, które odbyło się w ramach tegorocznych Akcji na wakacje. Dzisiaj
oglądaliśmy „Alvina i Wiewiórki” – nasza Sala Projekcyjna pękała w szwach, a popcorn smakował najlepiej na
świecie.
Następnie udaliśmy się do Komendy Powiatowej Policji w Sulęcinie, gdzie rzecznik prasowy policji – sierż.
Klaudia Richter oprowadziła nas po (prawie!) całym budynku. Zwiedziliśmy strzelnicę, dyspozytornię, Niebieski
Pokój z lustrem weneckim, część biurową budynku, a nawet cele!

To był bardzo ekscytujący dzień!

Kolejne spotkania odbędą się w dniach 31.07, 02.08, 07.08 oraz 09.08, natomiast 08.08 zapraszamy wszystkich
chętnych na ŚWIĘTO PSZCZOŁY!

SOK

Autor
Dostarczamy najnowszych informacji z Sulęcina i okolic w możliwie najkrótszym czasie. Zapraszamy także na nasz profil na facebooku.