Praca ESA TRUCKS Świecko
Home Aktualności z Sulęcina

Półkolonia 2013

Od pierwszego do piątego lipca 2013 r. trwała w Szkole Podstawowej im. Żołnierza Polskiego w Wędrzynie letnia półkolonia. Zorganizowanie jej było możliwe dzięki wsparciu finansowemu Burmistrza Sulęcina Michała Deptucha.
Czterdziestoosobowa grupa uczniów wraz z opiekunami pierwszego dnia udała się do Gorzowa Wlkp. na seans 3D ,,Tedi i poszukiwacze zaginionego miasta”. Po filmie trzeba było tradycyjnie posilić się w restauracji McDonald.

Aby spalić zjedzone kalorie w kolejnym dniu pojechaliśmy do Międzyrzecza do Pływalni Miejskiej ,,Kasztelanka”, gdzie radości i zabawom nie było końca. Po wodnych harcach przeszliśmy do centrum na słodki poczęstunek, podziwiając mury obronne i międzyrzecki zamek.

Kolejny dzień półkolonii to zwiedzanie jednej z najpiękniejszych miejscowości Ziemi Lubuskiej – Łagowa. Na początek, pokonując strome schody zdobyliśmy wybudowany w 1906 roku, na potrzeby linii kolejowej Międzyrzecz – Toporów wiadukt kolejowy, z którego widać było większą część Łagowa. Ocierając się o mury piętnastowiecznej Bramy Polskiej przeszliśmy pod Zamek, zbudowany w XIV wieku przez zakon joannitów. Nad zamkiem góruje wieża warowna, z której rozciąga się wspaniały widok na miasteczko i okolice. Nie omieszkaliśmy się na nią wdrapać, pokonując skrzętnie policzone przez dziewczynki 181 schodów. Zadowoleni wracaliśmy do domów, nie mogąc doczekać się następnego dnia na kempingu ,,Marina” nad jeziorem Ostrowskim.
Wspaniała pogoda była zapowiedzią dobrej zabawy. Piknik na trawie, gry z piłką, czy pluskanie w wodzie oraz pyszna kiełbaska z ogniska sprawiły, że nikomu nie chciało się wracać do Wędrzyna.

Niestety, wszystko co dobre szybko się kończy i ku końcowi zbliżyła się tegoroczna półkolonia. Ostatni dzień spędziliśmy w Sulęcinie. Graliśmy w szachy i warcaby na promenadzie przy Domu Joannitów. Spacerkiem wzdłuż Postomii przeszliśmy do cukierni ,,Monika” na wspaniałe lody, a na zakończenie zjedliśmy pyszną pizzę. Z pełnymi brzuszkami, zadowoleni wróciliśmy do Wędrzyna.

Szkoda, że to już koniec. Następna półkolonia już za rok. Czekamy z niecierpliwością.

Szkoła Podstawowa w Wędrzynie

Nadesłała
M. Szybowicz
UMiG Sulęcin

Autor
Dostarczamy najnowszych informacji z Sulęcina i okolic w możliwie najkrótszym czasie. Zapraszamy także na nasz profil na facebooku.